sunnuntai 15. heinäkuuta 2012

Tekstien pelastusretkellä..

Olen juuri käynyt tekstien " pelastusretkellä ".
Kahden ja puolen vuoden bloggaustekstit kävin vanhasta blogistani itselleni hakemassa.
Olipas sinne kertynytkin tekstiä yllättävän paljon.
Runoja tai aforismejakin noin 120 kappaletta.
Tuli vaan sellainen fiilis, että tekstit joutuu pian kadoksiin, jos en nyt niitä itselleni talleta.
Fiilis oli oikea. Onneksi tajusin kesäkuun alussa lähteä " uppoavasta laivasta ".
Valokuvat ovat olleet vanhan blogin puolella jo kadoksissa kauan, koska palveluntuottajalla ei oikein homma toimi. Käynkin poistamassa koko vanhan blogini, kunhan se on mahdollista. Tällä hetkellä se ei ole mahdollista palveluntarjoajan " huoltokatkon takia". 
Oli mielenkiintoista huomata tekstejä tallentaessa, että ei sitä todellakaan muista mitä pari vuotta takaperin kirjoitteli. En jaksanut edes kaikkia tekstejä alkaa lukemaan, mutta uskon että niitä joskus rauhassa vielä lueskelen. Niissä on ehkä aineksia laulun sanoihin. Olenhan haaveillut, että seuraavan vuoden aikana kirjoittaisin vihkollisen laulunsanoja. No, ainakin on nyt pohjamatskua, ja loput ainekset pyörii päässä yötä päivää :)

4 kommenttia:

  1. Olipa hyvä että pelastit tekstisi. Minä onneton olen vaihtanut blogia liian monta kertaa ja jättänyt kaikenlaista taakseni. Joskus olen hetken muistanut, että siellä ja siellä oli sellainenkin tarina, mutta siellä ovat bittiavaruudessa. Josko nyt olisin jo vanhempi ja viisaampi.
    Hyvä että sinä olet nuori ja viisas. Sinulla on nyt täällä toimiva hieno blogi, kohta tämä on tarinoita tai laulunsanoja pullollaan. Jos vanha toimisi, olisi voinut laittaa sinne linkin, mutta tilanne on aika toivoton. Läpi ei ole päässyt pitkään aikaan kunnolla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaikkea ei kannata jättää taakseen. Olen minäkin jättänyt kaikenlaista taakseni, mutta jotain kannattaa säilyttääkin. En tunnusta olevani nuori ja viisas..Kirjoittaminen on minulle elinehto, ilman sitä en tunne eläväni. Olenkin viime vuosina tallentanut paljon tuotoksiani. Kaikkia ei kyllä jaksa edes lukea, mutta uskon, että tekstit saavat minut vielä hyvällä mielelle vuosienkin päästä. Unohdettuja asioita kumpuaa esiin teksteistä. En viitsi vanhaa blogiani linkittää tänne, kun se on niin huonossa jamassa. Ehkä joskus tuon tänne palasia, muistoja vanhan blogin tuotoksista.

      Poista
  2. Viisas teko tallentaa vanhan blogin aineistoa. Minulla jäi paljon historiaa Zilgan sivuille, kun poistin sen...pöhkö. Olisin voinut jättää historiaksi, mutta ei se aina pää kerro eikä neuvo. Sinä olit viisaampi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voihan pöhkö :) Minä muistan jotain Zilga-ajoistasi. Kaikkea historiaa ei aina älyä tallentaa. Minä olen aina ollut vähän hupsu tallentamisien suhteen..Tosin hävitin aikoinaan teiniajan päiväkirjani. Harmi, nyt niitä olisi kiva lukea tai sitten ei ;)
      Viisaudesta viis,kaikki vaan talteen siis !

      Poista