tiistai 12. maaliskuuta 2013

Poreileva putous



                                          Pienen pienet kuplaset valuvat luoksesi.

                                   Ojenna kätesi, ja kokeile miltä valuva jää tuntuu.

                                               Paleleeko ? Pelottaako ? Polttaako ?

                                                Vai nautitko pienistä kuplasista ?

                                         Valuvista kuplasista muodostuu putous.

                                                  Uskallatko hypätä ja antautua
                                                 poreilevan putouksen vietäväksi ?




10 kommenttia:

  1. Ihastelin pieniä kuplasia, jotka valuivat luokseni.
    Ojensin käteni, ja tunsin niiden viileän raikkauden.
    Korumaisen kaunis putous sormuksineen, kaulakoruineen, avaimenperineen, pieniä joulun tiukuja ym. olin havaitsevinani. Keskellä pieni vihreä onkalo, joka ahmii niitä piiloonsa. Nyt maallikon kysymys, miten tämä taideteos on muodostunut?

    Poreileva putous.

    Ei minua kuitenkaan paleltanut, pelottanut eikä polttanut.
    Vaan nautin pienistä kuplasista.
    Ihailin kuplasista muodostunutta valuvaa putousta, se suorastaan houkutteli minua hyppäämään ja antautumaan ihanaan kylpyyn poreilevan putoksen vietäväksi.

    Vaikka kirjoitin, ettei polttanut, mutta intohimoinen polte sai minut hyppäämään aina uudestaan ja uudestaan. . .

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, että putoukseni sai sinut hyppäämään aina uudestaan ja uudestaan :) Itseasiassa minä olen usean vuoden ajan valokuvannut jäätä. Se on niin kaunista. Nyt kun katsoin tätä kuvaa aloin miettimään, että mistä olen sen kuvannut. Ja hetken päästä tajusin, että se on yhdestä jäälohkareesta joka on nostettu avannosta.

      Poista
  2. Olen kuullut, että savikylpy tekee hyvää, siksi laskeudun joukkoon...

    VastaaPoista
  3. Mukaan vain, maksoi mitä maksoi. Houkuttelevat kuplat vievät mennessään. Kastan ensin varpaani ja tunnustelen. Sitten annan nilkkaani myöten, lopulta sukellan kokonaan ja nautin kylmän pistelystä varrellani. :-DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin oliko se niin, että vaikka maksaisi messinkiä niin ei haittaa ? Kylmän pistely on mukavaa :)

      Poista